کودک خلاق

هدیه روز مادر

1393/2/17 0:27
1,082 بازدید
اشتراک گذاری

اردستی 

دلخورما آدم بزرگ ها، فکر می کنیم کاردستی هدیه دادن، فقط مال بچه ها است و کاردستی نمی  تواندهدیه خوبی باشد.

سوالهمیشه بر این باور بودم که ما، چه جوری جشن گرفتن را یاد نگرفتیم،به خاطر همین چند سالی هست که برای جشن های متفاوت خانه ی خودمان برنامه ریزی می کنم و سعی می کنم تا جشن  متنوع، جذاب و خلاقانه ای داشته باشیم.

چشمکاین بار برای روز مادر، من و سید برای جشن، این کاردستی را که در واقع محتوای جشن را تشکیل می داد را درست کردیم:

واما کاردستی:

ابتدا یک تاس رنگی داشتیم که با انداختن آن معلوم می شد که با چه رنگی می بایست مسابقه را شروع کنیم.

کاردستیتشویق

در این بازی سه پاکت به رنگ های سبز،قرمز و زرد داشتیم؛

آرامتوی پاکت سبز نوشته بودم:مادرم را دوست دارم چون...یا بهشت زیر پای مادران است چون...

و به تعداد همه ی اعضای خانواده کاغذ طراحی شده بود که هرکس این جملات ناقص را کامل می کرد و بعد دور هم آن ها را می خواندیم.

تشویقبرای سید مسیحا هم کاغذ گذاشته بودم ولی فکر نمی کردم به این قشنگی همراهی کند او با نقاشی هایش نوشته بود:

مادرم را دوست دارم چون برای من خیلی زحمت می کشه.

اردستی2

چشمکپاکت زرد رنگ ،اسم فامیل مادرانه بود که  مادر مهربانم حرف «ن» را برای شروع این بازی انتخاب کردند:

بالای کاغذ ها نوشته بودم:

صفت مادرانه(مثلا: نگران بچه ها بودن)،دعای مادرانه(مثلا:نصرت و موفقیت بچه هایش)،انتظار مادرانه(نماز بچه ها ترک نشه)،ابزار مادرانه(نوازش)و...

!سید مسیحا چون با حرف نون بود کلی نقاشی و توضیح در مورد نان کشیده بودخندونک

کاردستی4

.این هم عکس کادویی است که سید خودش درست کرده بودو به مادر بزرگش هدیه داده بودچشمک

اردستی5

چشمکو اما پاکت قرمز که باید با حروف مشخص شده، جمله در مورد مادر می نوشتیم مثلا:

پ: پدر همیشه از خوبی هایت برایم می گوید.

خ: خورشید مهربانی  در برابر تو به زانو در می آید و مابقی حروف.

اردستی6

حسودسید مسیحا در این مرحله، نقاشی بچه ای را کشیده بود که زبان درازی می کرد و روی آن خط زده بود و در توضیح می گفت:«مامانا باید بچه هاشون رو خوب تربیت کنن.»

چشمکامیدوارم از این ایده خوشتان آمده باشد و شما هم آن را اجرا کنید و شعف و نشاط را در جشن خانوادگی تان تجربه کنید و خیلی خیلی خوشحال می شوم که ما را هم از ایده های خوبتان محروم نکنید.

اردستی7تشویقچشمک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک خلاق می باشد