کودک خلاق

چه جوری فرزندم را در شب های قدر سرگرم کنم؟

1393/4/26 17:46
627 بازدید
اشتراک گذاری

 

دیروز عصر کلی ذهنم مشغول بود، شب که می رویم احیا، چه کاری انجام بدهم که هم به بچه ام خوش بگذرد و هم سرو صدایی نکند که مزاحم بقیه بشویم و قاعدتا مدیون!

آمدم سراغ اینترنت و جستجو،اما نتیجه مطلوبی نداشت.نزدیک رفتن بود و باید فکری می کردم.

و اما چیز هایی که به ذهنم رسید و گفتم شاید به کار مادر های دیگر هم بیاید:

 

1-سه تا لیوان برداشتم و یک کمی پسته.تجربه ام این را نشان می داد که هر وقت وسیله و اسباب بازی برای بچه ی خودم میاورم حداقل یکی دوتا بچه ی دیگر هم جمع می شوند.قرار شده بود همه مشغول خواندن سوره قدر بشویم و هر وقت یک بار سوره را تلاوت کردیم یک عدد پسته داخل لیوانمان بیندازیم:این جوری هم مادر و هم بچه عبادت خود را کرده اند و هم سر و صدا نکرده اند و هم به خاطر حس رقابت و مسابقه و جایزه(شکلات آورده بودم) کشش و جذابیت کافی را هم دارد.

2-دو تا فرفره برداشتم. بچه ها فرفره ها را می چرخاندند و صلوات می فرستادند.صاحب فرفره ای که تا پایان فرستادن صلوات می چرخید برنده می شد!

3- کتاب-پازل جدیدی برایش بابایی خریده بود(پسرم عاشق کتاب-پازل است؛کتابی که درهر صفحه آن یک پازل مرتبط با صفحات قبل وجود دارد.) و من دائم جلد کتاب را به او نشان می دادم و می گفتم این را توی شب قدر بهت می دهم و الان نمی توانی به آن دست بزنی و دائم از کتاب-پازل تعریف می کردم و آن را منتظر نگه می داشتم تا به آن کتاب-پازل برسد.شما می توانید این کار را با اسباب بازی یا کتاب یا هر چیز دیگری که مورد علاقه فرزند شماست انجام بدهید.

4-از خوراکی های مورد علاقه،جذاب و ترجیحا سالم هم دریغ نکنید.

شما چه ایده هایی به ذهنتان میرسد لطفا ما را هم راهنمایی کنید؛منتظریم!

ایده پرداز،تهیه و تنظیم:مرثانورانی.

پسندها (1)

نظرات (1)

طفل معصوم
1 مرداد 93 1:36
راستش تمام اين سرگرمي ها براي دختر من فقط تا 10 دقيقه جواب مي ده و فضاي مسجد، بچه ها و ... انقدر براش جذاب است که سرگرم به اين مسايل نمي شود. احياي من امسال و پارسال تماما در حال دويدن دنبال دخترک از اين سر مسجد به آن سر مسجد و جدا کردن دعواهاي بچه ها بود! خوراکي هاي ممنوعه مثل شکلات و بستني و خوراکي هاي معمولي ، انواع و اقسام اسباب بازي هاي جديد و قديم و ... هيچ کدام سرگرمي مستمري براش نداشتند! شب آخر که ديگه کاملا کلافه شده بودم بخاطر دعواها سلام به نظرم باید کشف کنی با چه شیوه خاصی می شه سرگرمش کرد.مثلا شاید کاردستی درست کردن با چیز های عجیب غریب از ماکارونی و چوب کبریت گرفته تا ...
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک خلاق می باشد