کودک خلاق

ورزش های قهرمانی!

1393/7/12 7:44
502 بازدید
اشتراک گذاری

سوالدیروز و چند روز قبل،یه جورهایی روز مدال آوری بانوان ایرانی در بازی های آسیایی بود.

سوالداشتم با خودم فکر می کردم دوست داشتم جای مادرهای این دخترها بودم یا نه،یعنی محیا سادات من یکی از این مدال آوران می بود یا نه.

چشمکابتدای امر همه چیز مثبت به نظر می رسید یعنی خوب معلومه که بله چرا که نه.

سوالولی کم کم نظرم عوض شد؛

غمگینحس کردم شاید این بانوی تکواندو کار روسری بر سر داشته باشد، ولی تمام دنیا چه زن و چه مردان نامحرم عالم در مورد وزن، قد، هیکل ، استیل بدن او در حال نظر دادن و بررسی کردن هستند ؛فلان بانو پاهای کشیده ای داره و اصطلاحا دوپا است و...(توی ضربات از دوپایش خوب استفاده می کند.)(این توصیفات قسمت های خوش ماجرا با مراعات های صدا و سیمای کشورمون بود.)انگاری تنها چیزی که معنا نداشت بحث حجاب بود.

غمگینباز با خودم فکر کردم این دختران مدال آور می تونند حس مادری رو بچشند یا نه؟یا با کلی مصیبت و ...می پرسید چه ربطی داره؟الان می گم:

غمگینورزش های قهرمانی بین سن های 17 تا 35 سالگیه و توی این مدت به بدن فشارهای زیادی آورده می شه و دائم باید وزن مطلوب مسابقه رو داشته باشند و بارها وبارها در سال پیش میاد که باید در عرض چند روز کوتاه نه تا ده کیلو وزن خودشون رو پایین یا گاهی بالا بیارند و بعد از سن 35 سالگی که عملا فرد از بازی ها خارج می شه این فشارها خودش رو نشون می ده (بارداری بالای سن 35 سالگی هم پر ریسک و پر خطره.)

غمگینداشتم با خودم مرور می کردم که چرا خانواده های والیبالیست ها رو بردند پیششون:چون که مدت ها بود که توی تمرینات بودند و چندین ماه خانواده هاشون رو ندیده بودند: الان کدوم مادری می توتنه چندین ماه پیش بچه اش نباشه.

محبتهمه این ها رو که گذاشتم کنار هم، تو دلم گفتم:محیا ساداتم ،دختر گلم نمی خواهم که بری به سمت ورزش های قهرمانی!

پسندها (1)

نظرات (1)

طفل معصوم
25 مهر 93 14:59
راست يا دروغ نمي دانم اما شنيدم يکي از اين خانم ها بچه شش ماهه اش را يک ماه تنها گذاشته تا به امورات قهرماني برسد اين ظلم آشکار است
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک خلاق می باشد