کودک خلاق

تولد تو بهترین جای دنیا!(4)(نمایش مداد رنگی های هفته با موضوع امام زمان(عج) )

1394/6/19 21:03
779 بازدید
اشتراک گذاری

 

محبتیکی از کارهای خوبی که توی تولدمون انجام دادیم،اجرای نمایش با کمک  خود بچه ها  در مورد امام زمان (عج) بود  که میشه خیلی از وقت ها مثل جشن نیمه شعبان  اجرا بشه و نیاز به وسیله ی خاصی نداره ،امیدواریم مورد استفاده تون قرار بگیره.

واما توضیحش:

مربی، صحبتش رو با این اتل متل شروع می کنه:

اتل متل توتوله

دلی که پر زنوره

از بدی دوره دوره

با خوبی جوره جوره

همیشه در حضوره

منتظر ظهوره

و در ادامه می گه چه قدر خوبه که ما همش به یاد امام زمان مهربونمون باشیم و برای این کار،یه ایده ها و فکر هایی رو داشته باشیم،مثلا مثل این دوستای گلمون،که روزهای هفته شون رو رنگی رنگی کردن.

بچه ای که لباس سبز پوشیده می گه:

روزهای شنبه ی من سبزه مثل برگ های گل شمعدونی ام که باباجون برام خریده من اون رو خیلی دوست دارم و یه وقت هایی باهاش حرف می زنم،بابایی ازم می پرسه:« با دیدن گلدونت یاد چی می افتی؟»

من هم می گم :«یاد جنگل های شمال که یه وقت هایی تابستون ها می ریم اون جا.»

بابای می گن:«این سرسبزی و زیبایی منو یاد یه روز قشنگ می اندازه،روزی که مهربون ترین انسان،دنیا رو پر از سرسبزی  و زیبایی می کنه، سرسبزی  و زیبایی که خیلی خیلی خیلی  از همه ی جنگل ها و باغ ها و گل های تموم دنیا زیباتره.»

من هم می گم:«کاش، امام زمانمون زودی بیان.»

بچه ای که لباس قرمز پوشیده می گه:

روزهای یکشنبه ی من قرمزه،مثل رنگ پیشونی بندی که مامان جونم از مسجد جمکران برام خریده،روش نوشته: یا مهدی ادرکنی یعنی مهدی جان،مواظبم باش،من پیشونی بندم رو خیلی دوست دارم.

بچه ای که لباس صورتی  پوشیده می گه:

روزهای دوشنبه ی من صورتیه،مثل رنگ گل های چادر مادر بزرگم. دوشنبه ها مادربزرگ مهربونم میان خونه ی ما،من دوشنبه ها زودتر از خواب بیدار می شم تا با مادر بزرگ، دعای عهد بخونم.

مادر بزرگ می گن:اگه کسی چهل صبح دعای عهد رو بخونه و مواظب باشه تا کارهای بد انجام نده میتونه از یارای امام زمان باشه.

من که خیلی دلم می خواد از یارای امام زمان باشم.

 

بچه ای که لباس آبی پوشیده می گه:

روزهای سه شنبه ی  من آبیه، مثل رنگ گنبد مسجد جمکران که متعلق به امام زمانه، ما یه وقت هایی با مامان و بابام به اون جا می ریم .من اون جا رو خیلی دوست دارم و وقتی اون جاییم همش دعای سلامتی امام زمان رو می خوانم و صلوات می فرستم و دعا می کنم امام مهربونم زودی بیان،الهی آمین.

بچه ای که لباس سفید پوشیده می گه:

روزهای چهارشنبه ی من سفیده،سفید سفید مثل کبوترهایی که روی دیوار مهد کودک مسجدمون کشیده اند،کبوترهایی که بال هاشون رو باز کردند وبه طرف آسمون پرواز می کنند.شب های چهارشنبه تو مسجدمون دعای توسل می خوانند من این دعا رو دوست دارم مخصوصا اون جایی که اسم امام زمان رو می بریم وهمه به احترامشون می ایستیم.

بچه ای که لباس زرد پوشیده می گه:

روزهای پنج شنبه من زرده،مثل گل های نرگسی که تو باغچه ی حیاط مامان بزرگمه،همیشه روزهای پنج شنبه می ریم خونه مامان بزرگم،من حیاطشون رو خیلی دوست دارم چون می تونم هر چه قدر که دلم می خواد بدوم وبازی کنم.همیشه وقتی گل های نرگس باغچه رو می بینم یاد امام زمان و مادر مهربونشون می افتم ،آخه اسم مادر امام زمان نرگس هست.

بچه ای که لباس نارنجی پوشیده می گه:

روز های جمعه ی من نارنجیه،مثل رنگ غروب،غروب جمعه ها دلم می گیره،بابابزرگ می گن خیلی ها جمعه غروب دلشون می گیره،آخه روزهای جمعه متعلق به امام زمانه،ایشون یه جمعه ای ظهور می کنن،آدم ها چون دلشون برای امامشون تنگ شده ودلشون می خواد زودتر ایشون رو ببینند دلشون می گیره،من دیگه تصمیم گرفتم جمعه صبح ها با بابا بزرگم به مسجد بروم و دعای ندبه بخوانم و برای ظهور امامم دعا کنم آخه خدا ما بچه هارو خیلی دوست داره وحتما دعا هامون رو هم زود قبول میکنه.

بعد همه ی  با هم،دعای سلامتی امام زمان (عج) رو زمزمه می کنند.

بر اساس کتاب مدادرنگی های هفته،نوشته ی:لعیا اعتمادی،بازنویسی و تهیه و تنظیم:مرثا نورانی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک خلاق می باشد