کودک خلاق

والدین و نماز فرزندان

1394/3/19 15:28
342 بازدید
اشتراک گذاری

 

تشویقجمله «دکتر فیاض بخش » (روان شناس و متخصص علوم تربیتی) برایم بسیار دلنشین بود:

سوالاو می گفت:«والدین به من مراجعه می کنند و می گویند پسر۱۸ ساله ام نماز نمی خواند،هرچه قدر هم که به او می گوییم فایده ندارد.»

(دکتر فیاض بخش) پاسخ می دهم:

«به او نباید چیزی بگویید چون او مکلف است و خودش می داند و خدای خودش!»

تشویق«کاری که شما باید می کردید مربوط به خیلی قبل است،کاری که در دوران کودکی می بایست انجام می دادید و او را علاقه مند می ساختید!»

فرشتهامام صادق(ع): می فرمایند:

«ما کودکانمان را از ۵سالگی به نماز امر می کنیم،شما هم کودکانتان را از ۷سالگی به نماز امر کنید.»

تشویقشعر سید، در مورد نماز:تشویق

وقت اذان که میشه

من،مهرم رو بر می دارم

با خدای عزیزم

یه کم صحبت می کنم

میگم که ای خدایا

آرزوی من رو برآورده کن

اگه واسه من،خوبه و خوبه

وقت اذان که میشه

هر روزمن،مهرم رو بر می دارم

صبح های زود،نماز اول وقت می خوانم. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک خلاق می باشد