کودک خلاق

اریک اریکسون هم،با من هم نظر بود!!!

1394/11/12 15:14
555 بازدید
اشتراک گذاری

 

تشویقچه قدر جالب بود! همه چیز ، مثل خونه های پازل پر می شد!

لبخندبا مشاور محترم مدرسه«جناب آقای صفری» جلسه داشتیم،دلم می خواست،قضیه ی درست کردن کاردستی توسط خود بچه ها رو مطرح کنم(لطفا پست قبلی رو حتما بخوانید.)

سوال ولی نمی دونستم کی و چه زمانی و با چه مقدمه ای! ولی انگار آقای صفری صحبت هایش را با من هماهنگ کرده بود،ایشون مراحل رشد روانی اجتماعی «اریک اریکسون» رو مطرح کردند؛  

 

متفکردر این نظریه،انسان ها، از بدو تولد تا آخر عمر با ۸ بحران رو به رو می شوند ،که خیلی از انسان ها، بحران این مرحله رو با خودشون به مرحله ی بعد می برند.

متفکراین بحران، طیف مثبت و منفی دارد؛ یعنی با توجه به نحوه ی برخورد، می تواند آثار مثبت یا منفی داشته باشد،بحران سن ۵ تا ۱۱  سالگی در قسمت مثبت، می تواند تبدیل به ابتکار شود و در قسمت منفی ،تبدیل به احساس گناه!

 

  

تشویقدقیقا همین لحظه بود که قضیه ی کاردستی رو مطرح کردم،ومطمئن شدم که اگر مادر ها یا پدرها،کاردستی های  بچه ها رو درست کنند اون ها رو به سمت احساس گناه و بی کفایتی می برند به جای ابتکار و خلاقیت!

 

پسندها (1)

نظرات (1)

سلام
13 بهمن 94 12:37
سلام بانو لطفا متنی که زحمت کشیدی و از صحبتهای دکتر صفری پیاده کردی رو، هم توی وبلاگ سید و هم توی وبلاگ سفینه بذار. خیلی کار ارزشمند و آموزنده ایه. این که یک مادر-مربی چقدر دغدغه داشته و وقت گذاشته و پیاده کرده و...، و نهایتاً در اختیار عموم قرارداده. ممنون
مامان سیدی،ساداتی و آسد
پاسخ
سلام ،ممنون،چه قدر بهم انرژی دادی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک خلاق می باشد